Fortrolighedserklæring
Generel fortrolighedserklæring
Scope
Fra 1 juli 2023 indgår Censea Consulting ApS, som en del af Accountor Group.
Denne generelle fortrolighedserklæring (“generel fortrolighedserklæring”, “generel erklæring” eller “erklæring”) udstedes på vegne af Accountor Group, der består af forskellige juridiske enheder, der opererer i flere lande. Enheden, der vil kontrollere dine data, er afhængig af situationen, hvor dine personlige data behandles. Følgende enheder træffer beslutninger om dine personlige data (fungerer som dataansvarlige i forhold til dig):
Accountor Holding Oy eller
Accountor Selskabet, som du interagerer med i den specifikke situation, for eksempel Accountor Selskabet, der har et kontraktforhold med dig eller med et firma, du repræsenterer, eller Accountor Selskabet, du besøger eller hvor du søger et job.
For kontaktdetaljer vedrørende data controller i din specifikke situation kontakt venligst privacy@accountor.dk
Når erklæringen taler om “Accountor”, “vi”, “os” eller “vores” henviser det til det relevante firma i Accountor, der er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger.
Denne Generelle erklæring sigter mod at give dig information om, hvordan vi indsamler og behandler dine personlige data, med hvem data deles, hvor længe de er gemt, og hvad er dine rettigheder med hensyn til personlige data.
Denne erklæring gælder for behandling af personoplysninger. Personoplysninger betyder oplysninger, der kan knyttes direkte til dig eller indirekte. Også data, der henviser til en person, der repræsenterer eller handler på vegne af en virksomhed, f.eks. en administrerende direktør er personlige data. En virksomheds information, der ikke vedrører nogen fysisk person, er ikke personlige data.
Da Accountor behandler personoplysninger i forskellige situationer og er relateret til flere interessenter, har vi udarbejdet nogle supplerende erklæringer, der supplerer denne generelle erklæring og giver mere detaljerede oplysninger i den givne situation. Disse specifikke udsagn kan findes ved at klikke på de relevante overskrifter, der er angivet her. Men hvis der er uoverensstemmelser mellem den generelle erklæring og en supplerende erklæring, vil sidstnævnte primært være afgørende.
Vi kan indsamle dine personlige data på forskellige måder. Du kan selv give oplysninger gennem direkte interaktioner med os, ellers kan der genereres data, når du bruger vores tjenester. Derudover kan vi oprette data baseret på oplysninger, vi har om dig. Dine personlige data kan også fås fra andre virksomheder, der tilhører Accountor Group eller eksterne tredjeparter, herunder offentligt tilgængelige kilder.
Vi kan kombinere de data, der er indsamlet om dig fra offentligt tilgængelige kilder, og fra vores forskellige interaktioner med dig i forbindelse med f.eks. serviceydelse og marketingkommunikation.
Du er ikke forpligtet til at give os personlige oplysninger, men konsekvenserne af dit valg kan variere afhængigt af omstændighederne. For eksempel er det muligt, at vi ikke kan levere vores service til dig eller handle i overensstemmelse med din anmodning.
Vi behandler forskellige slags personlige data om dig afhængigt af situationen. Kategorierne og omfanget af data er altid begrænset til, hvad der er nødvendigt til det formål, det behandles til. Kategorier af personoplysninger i en given behandlingssituation er beskrevet i den respektive supplerende erklæring.
Vi kan også behandle personoplysninger til statistiske formål, hvilket betyder, at oplysninger aggregeres til det niveau, hvor ingen fysisk person kan identificeres ud fra resultatet. Sådanne data betragtes ikke som personlige data, da disse data ikke kan knyttes til dig.
Som regel behandler vi ikke særlige kategorier af personoplysninger som oplysninger om dit helbred. I begrænsede tilfælde kan sådanne data dog behandles, forudsat at behandlingen udføres i overensstemmelse med gældende lovgivning, og at du er blevet informeret om dette.
Formål og juridisk grundlag for behandling af personoplysninger
Vi indsamler, behandler og bruger kun personlige data, som er nødvendige til operationelle formål, effektiv kundepleje og relevante kommercielle aktiviteter, herunder behandling af personoplysninger til anonymisering af dem.
Vi bruger kun dine personlige data til de legitime og udtrykkeligt definerede formål og behandler ikke data på en måde, der er uforenelig med disse formål. Formål med behandlingen i en given situation er beskrevet i den respektive supplerende erklæring.
Vi har altid et legitimt grundlag for behandlingen af dine personlige data, der meddeles dig.
Vi behandler normalt dine personoplysninger baseret på udførelsen af en aftale eller kontraktforhold, vi har med dig eller et firma, du repræsenterer, og os, eller for at indgå en sådan relation.
Vi behandler muligvis personoplysninger for at opfylde vores lovbestemte forpligtelser, f.eks. i forhold til regnskab eller at opfylde myndigheders anmodninger (f.eks. skattemyndighed) som krævet i loven.
Yderligere har du muligvis givet dit samtykke til behandlingen af dine personoplysninger til et eller flere specifikke formål. Det er typisk aktiviteter som udføres for at fremme vores ydelser eller services eg i marketing eller social media kampagner. Du vil altid blive informeret om formålet med behandlingen med nødvendig detaljer, før du efterspørges samtykke..
Personlige data kan også behandles på baggrund af vores legitime interesse (eller interesser fra en tredjepart) forudsat at dine grundlæggende rettigheder ikke tilsidesætter sådanne interesser. For eksempel, kombinerer vi de indsamlede data om dig fra forskellige kilder eller behandler personlige data for at tilbyde services, til at udvikle vores tjenester eller for at generere interne rapporter til ledelsesformål. I disse tilfælde er behandlingen af personoplysninger baseret på vores legitime interesse for at sikre, at vores tjenester er effektive og vores tilbud er konkurrencedygtige og at vi har relevante oplysninger ved hånden for bedre at forstå vores kunder, samt styre vores forretning.
Datadeling og videregivelse af personlige data
Vi kan dele dine personlige data med andre Accountor Group-virksomheder inden for rammerne af gældende lovgivning og til de formål, der er angivet i denne erklæring, herunder udvikling af tjenester og markedsføring af deres produkter og tjenester til dig. Personoplysninger kan blive delt mellem virksomheder, der tilhører Accountor Group til interne administrationsformål, for eksempel som en del af vores rapporteringsaktiviteter om virksomhedens ydeevne og med det formål at bruge centraliserede løsninger, f.eks. i brug og vedligeholdelse af informations- og kommunikationssystemer og hosting af data. Deling af personlige data er baseret på vores legitime interesser for at muliggøre og udvikle effektiv forretningsdrift og kundeforholdsstyring samt for at informere vores kunder om relevante tjenester fra andre Accountor Group-virksomheder.
Vi kan også videregive dine personlige data til tredjeparter, når:
-
- tilladt eller krævet af loven, f.eks. imødekomme anmodninger fra kompetente myndigheder eller i forbindelse med retssager
-
- vores betroede tjenesteudbydere behandler personlige data på vegne af os og under vores instruktioner. Vi kontrollerer og er ansvarlige for en sådan behandling af dine personlige data;
-
- vi er involveret i en fusion, erhvervelse eller salg af hele eller en del af vores aktiver;
-
- når vi erhverver tjenester fra vores tjenesteudbydere som en del af interne processer (f.eks. i en rekrutteringsproces), for at udføre eller understøtte vores forretning (f.eks. sociale mediekampagner) eller for at levere tjenester til dig. I disse tilfælde er vores tjenesteudbyder ansvarlig for lovligheden af behandlingen af personoplysninger.;
-
- vi vurderer, at videregivelse er nødvendig for at håndhæve eller beskytte vores rettigheder, såsom at svare på juridiske krav, for at beskytte din sikkerhed eller andres sikkerhed, efterforske bedrageri eller svare på en regerings anmodning;
-
- der er en legitim interesse for videregivelsen, såsom at vi organiserer en fælles konference eller begivenhed med en tredjepart, forudsat at vi har informeret dig om sådan deling; og
-
- du har givet samtykke til en sådan videregivelse, men kun til parter, som samtykke vedrører.
Bemærk, at vores serviceleverandører fra tid til anden kan bruge personoplysninger, der behandles på vores vegne og i forbindelse med levering af tjenester, til deres egne formål uafhængigt, såsom til deres udvikling af tjenester, træning af kunstig intelligens, statistik eller til at opfylde deres juridiske forpligtelser. Accountor bestræber sig på at sikre, at denne videre behandling ikke er uforenelig med de oprindelige formål, som persondata behandles til. I sådanne tilfælde er den pågældende tjenesteudbyder ansvarlig for lovligheden af behandlingen.
Overførsel af personoplysninger uden for EU eller EØS
De personoplysninger, vi behandler, er primært placeret i EU eller Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde. Vi kan dog overføre dine personoplysninger uden for disse områder, hvis vores tjenesteudbyder, som behandler personoplysninger, er placeret helt eller delvist (f.eks. til teknisk administration) i et tredjeland. Personoplysninger kan også overføres til tredjelande i situationer, hvor dette er påkrævet af tjenesteudbyderen i henhold til bindende ikke-EU-lovgivning.
I disse tilfælde vil vi tage de nødvendige skridt til at tilvejebringe passende beskyttelsesmekanismer til international dataoverførsel og i den udstrækning det er nødvendigt implementere tiltag for beskyttelse af persondata, som krævet af gældende lovgivning.
Det betyder at
-
- personoplysninger overføres kun til lande, der anses for at give et passende niveau af beskyttelse af personoplysninger af Europa-Kommissionen (“lande med tilstrækkelig beskyttelse”). For yderligere oplysninger, se Adequacy decisions | European Commission (europa.eu)
-
- med en tjenesteudbyder, der er baseret uden for lande med tilstrækkelig beskyttelse, eller som på anden vis ikke er i omfattet af the Adequacy decision, bruger vi specifikke kontraktbestemmelser, der er godkendt af Europa-Kommissionen, og som giver personoplysninger den samme beskyttelse, som de har inden for EØS. For yderligere oplysninger, se Standard Contractual Clauses (SCC) | European Commission (europa.eu)
I begrænsede tilfælde, f.eks. når du deltager i Accountors marketing- eller sociale mediekampagner, kan overførslen af personlige data til et tredjeland være baseret på dit udtrykkelige samtykke. I sådanne tilfælde vil du få oplysninger om overførslen og relaterede risici på forhånd.
Kontakt os på privacy@accountor.com, hvis du ønsker yderligere oplysninger om den specifikke mekanisme, der bruges af os, når du overfører dine personlige data uden for EØS.
Opbevaring af person data
Dine personoplysninger opbevares kun så længe det er nødvendigt for at opfylde de formål, de behandles til, inklusive med henblik på at opfylde juridiske, regnskabsmæssige eller rapporteringsmæssige krav og som defineret i denne erklæring.
Vi har defineret opbevaringsperioder for alle personlige data, vi har om dig. Når vi definerer sådanne perioder, har vi overvejet forskellige faktorer såsom personoplysningernes art og følsomhed og det formål, dataene behandles til.
Dine personoplysninger, baseret på et kontraktforhold med dig eller et firma, du repræsenterer, opbevares som regel i hele kontraktforholdet, eller så længe levering af tjenesterne kræver. Når vores forhold eller tjenesteydelse er afsluttet, gemmer vi typisk personoplysninger, der er nødvendige for at at beskytte vores lovbestemte interesser og gøre os i stand til at svare på anmodninger eller krav i henhold til gældende bestemmelser om forældelsesfrist, eller vi kan gemme dine personlige data i det omfang, det er nødvendigt, for at respektere din anmodning ikke at modtage direkte markedsføring fra os.
Personoplysninger, der behandles på grundlag af legitime interesser, behandles, så længe der er grund til deres behandling. Hvis du modsætter dig en sådan behandling, slettes data, efter at din anmodning er valideret. Et eksempel på denne form for behandling, der falder inden for omfanget af legitim interesse, er direkte markedsføring.
Hvis personoplysninger behandles på grundlag af juridiske forpligtelser, opbevares de, så længe loven kræver det. Forpligtelser til opbevaring af personlige data er for eksempel fastsat i lovgivningen om regnskab og hvidvaskning af penge.
Lagringstiden for personoplysninger, der behandles med dit samtykke, bestemmes i overensstemmelse med formålet med behandlingen.
Dine rettigheder
Dine rettigheder og muligheder med hensyn til personoplysninger afhænger af formålet med behandlingen og af situationen.
Retten til at gøre indsigelse mod behandlingen – Du har ret til at gøre indsigelse mod behandlingen af dine personoplysninger, der er baseret på Accountors legitime interesse (eller interesser fra en tredjepart), hvis din særlige situation tilsidesætter en sådan interesse. Vi kan afvise din anmodning, hvis behandlingen er nødvendig for at gennemføre obligatoriske og legitime interesser. Du har altid ret til at modsætte dig behandlingen af dine personoplysninger til direkte markedsføringsformål og til relateret profilering.
Retten til adgang – Du har ret til at modtage en bekræftelse af, om dine personlige data behandles, og hvis det er, til at få adgang til dataene. Dette giver dig mulighed for at modtage oplysninger om, hvordan vi behandler dine data og en kopi af de personlige data, vi har om dig.
Retten til at rette data – Du har ret til at få rettet dine personlige oplysninger eller i visse tilfælde få suppleret mangelfulde personoplysninger i vores registre.
Retten til at gøre indsigelse mod behandling – Du har ret til at gøre indsigelse mod behov af din personoplysninger, der er baseret på Accountors legitime interesse (eller interesser fra en tredjepart), hvis din særlige situation tilsidesætter og sådan interesse. Vi kan foreslå din anmodning, hvis behovet er nødvendigt for at gennemføre obligatoriske og legitime interesser. Du har altid ret til at modsætte dig behandling af din personoplysninger til direkte markedsføringsformål og til relevant profilering.
Retten til dataportabilitet – Du har ret til at modtage dine personlige oplysninger, som du har indsendt til os til behandling baseret på dit samtykke eller implementeringen af en aftale. I sådanne tilfælde giver vi dig eller en tredjepart, du har valgt, dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format.
Retten til at blive glemt – Du kan bede os om at slette dine personlige oplysninger data, hvor der ikke er nogen gyldig grund til, at vi fortsætter med at behandle dem. For eksempel, hvis du anser person data for unødvendige til de formål, der er beskrevet ovenfor, eller du annullerer det samtykke, du har givet.
Retten til begrænsning af behandlingen – Du har under visse omstændigheder ret til at kræve, at Accountor begrænser behandlingen af dine personlige data. For eksempel i den periode, der er nødvendig for at kontrollere nøjagtigheden af dine person data.
Retten til at give og trække dit samtykke tilbage – Hvis behandlingen af dine personlige data er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække dit samtykke tilbage.
Vi bliver muligvis nødt til at anmode om specifikke oplysninger fra dig for at hjælpe os med at bekræfte din identitet og sikre, at du har ret til at udøve dine rettigheder.
Du kan udføre dine rettigheder ved at sende de ovennævnte anmodninger til os på privacy@accountor.com. Hvis du mener, at behandlingen af dine personoplysninger ikke er passende, har du ret til at kontakte databeskyttelsestilsynsførende i dit land.
Informations sikkerhed
Vi opretholder sikkerhedsforanstaltninger (herunder fysiske, tekniske, elektroniske og administrative foranstaltninger), der er passende til at beskytte person data mod tab, ødelæggelse, misbrug og uautoriseret adgang eller videregivelse. For eksempel begrænser vi adgang til personoplysninger til autoriserede medarbejdere og tjenesteudbydere, der har brug for at kende informationer i løbet af deres arbejdsopgaver. De behandler kun dine personlige data i henhold til vores instruktioner, og de er underlagt tavshedspligt.
Vær opmærksom på, at selvom vi bestræber os på at tilvejebringe passende sikkerhedsforanstaltninger for personlige data, kan intet sikkerhedssystem forhindrer alle potentielle sikkerhedsbrud. Hvis der opstår et sikkerhedsbrud, informerer vi dig i overensstemmelse med gældende love.
Ændringer i denne erklæring
Vi kan til enhver tid opdatere denne erklæring, hvis det kræves for at afspejle ændringerne i vores databehandlingspraksis. Du kan finde den nyeste version på www.accountor.com.
Den sidste opdatering af denne erklæring var den 12 oktober 2023.
Kontakt os
Kontaktoplysningerne for moderselskabet til Accountor Group:
Accountor Holding Oy, forretnings-ID: 2480336-9, Keilaniementie 1, 02150 Espoo, Finland.
Hvis du har spørgsmål vedrørende denne erklæring, de personlige data, vi behandler om dig, eller du ønsker at nå til Accountor Data Protection Officer, bedes du kontakte os på privacy@accountor.com
Fortrolighedserklæring for website besøgende
Fortrolighedserklæring for website besøgende
INDHOLD
Fra 1 juli 2023 indgår Censea Consulting ApS, som en del af Accountor Group.
Denne Fortrolighedserklæring for Website besøgende og Website cookies (“Websteds erklæring for besøgende og for bruge af cookies”) beskriver, hvordan Accountor indsamler og behandler dine personlige data og bruge af cookies i forhold til din brug af et hvilket som helst af Accountors websteder, såsom accountor.com eller produkt- eller servicespecifikke websteder (“Websted”), med andre ord, når du
• besøger webstedet, eller
• kommunikerer eller interagerer med os via hjemmesiden f.eks. downloade materiale, abonnere på vores nyhedsbreve, deltager i en kampagnekampagne eller giver os feedback.
Læs venligst denne webstedsbesøgs og cookíe erklæring sammen med Accountors Generelle Erklæring, hvis nødvendigt, inden du besøger vores websted.
Læs mere om cookies under afsnittet om cookies i denne erklæring.
Indsamling af personoplysninger
Vi indsamler dine personlige data på forskellige måder. Primært indsamler og behandler vi data, som
• leveres af dig, når du kommunikerer med os, f.eks. via chat eller gøre forretninger med os som at abonnere på vores nyhedsbrev, kontakte os og anmode om et tilbud eller give information til os gennem formularer tilgængelige på hjemmesiden;
• genereres, når du besøger vores websted eller bruger vores tjenester deri, f.eks. når du gennemser, downloader brochurer eller søger information; og
• er hentet fra offentligt tilgængelige kilder eller tredjeparter, hvor det er tilladt i henhold til gældende lov, f.eks. Handelsregister eller tekniske data fra analyseleverandører, reklamenetværk og udbydere af søgningsinformation.
Vi kan kombinere de data, der er indsamlet om dig fra offentligt tilgængelige kilder, og fra vores forskellige interaktioner med dig, f.eks. via e-mail eller webstedsaktivitet.
Du kan beslutte ikke at give personlige oplysninger, men det kan påvirke funktionaliteten på vores websted, ellers vil vi ikke være i stand til at udføre bestemte aktiviteter, du har anmodet om fra os
Personlige datakategorier
De personoplysninger, vi indsamler og behandler på vores websted, inkluderer følgende kategorier af data:
- grundlæggende oplysninger, såsom navn, din titel og relation til et firma, du repræsenterer, og kontaktoplysninger (e-mail, adresse og telefon) eller andre identifikatorer;
- markedsførings- og kommunikationsdata f.eks. dine interesser og præferencer, valg, markedsføringstilladelser og forbud;
- din interaktion og relaterede registreringer såsom korrespondance, dine kommentarer eller svar på vores undersøgelser;
- personlige data genereret i forbindelse med brugen af vores tjenester eller indsamlet under besøg på vores websted gennem cookies eller på anden måde f.eks. bruger-id’er, adgangskoder, godkendelsesoplysninger, og hvordan du bruger webstedet eller vores tjenester;
- tekniske data om browsing på hjemmesiden f.eks. loginoplysninger, sprog, enheds-id og type, operativsystem, applikationsindstillinger samt andre data indsamlet ved hjælp af cookies og lignende teknologier; og
- andre data, der er baseret på dit samtykke og defineret i detaljer fra sag til sag.
Vi kan indsamle og bruge aggregerede data til ethvert formål, hvor der ikke kan identificeres nogen person. Eksempler på sådanne data er statistiske data eller demografiske data indsamlet i forbindelse med brugen af vores websted
Formål og juridisk grundlag for behandling af personoplysninger
Vi indsamler og behandler kun personoplysninger, som er nødvendige for at styre vores relation til dig og til andre relevante operationelle eller kommercielle formål, herunder behandling af personoplysninger til anonymisering af dem.
Dine personoplysninger behandles til følgende formål:
1.STYRING AF RELATIONER
Hovedformålet med behandling af personoplysninger er at styre forholdet mellem os og dig eller en virksomhed, du repræsenterer, herunder at styre og svare på dine aktiviteter, bede om din feedback eller kommunikere med dig. I disse tilfælde er vores behandling baseret på kontrakten mellem dig eller et firma, du repræsenterer, og os, eller vores legitime interesser til at tjene dig baseret på dine valg og give dig forbedret kundeoplevelse.
2. MARKEDSFØRING OG ANALYSE
Vi kan muligvis markedsføre og informere dig om Accountor-tjenester. Vi kan kombinere de data, der er indsamlet om dig fra offentligt tilgængelige kilder, og fra vores forskellige interaktioner med dig. Yderligere kan dine personlige data også bruges til markedsundersøgelser og kundeundersøgelser. Behandling af personoplysninger er baseret på vores legitime interesse i at indsamle og analysere relevant information for bedre at forstå vores kunder og udvikle relevante tjenester.
Baseret på dit samtykke kan vi gemme og få adgang til oplysninger, herunder personlige data, på din enhed for at oprette personlig annonceprofil og levere relevant indhold på webstedet (f.eks. Oplysninger og annoncer om Accountor-tjenester) samt for at måle effektiviteten af reklame. Dine personlige data kan også behandles for at udvikle og forbedre webstedet eller til at udvikle vores egne eller vores partners tjenester.
3. WEBSITE-ADMINISTRATION, INFORMATIONSSIKKERHED OG INTERN RAPPORTERING
Vi behandler personoplysninger for at administrere og vedligeholde hjemmesiden, herunder hosting og levering af indhold deri og for at forhindre fejl og reparation deraf. Dine personlige data kan bruges til at sikre informationssikkerheden på webstedet og alle leverede tjenester, herunder forebyggelse af mulige svig og relevante undersøgelser. Vi kan også generere interne rapporter til ledelsesformål baseret på personlige data. I disse tilfælde er behandlingen baseret på vores legitime interesse i at drive forretning effektivt og at sikre, at webstedet og de leverede tjenester er passende beskyttet. Vores legitime interesse er også at indsamle og analysere nødvendige oplysninger til at udvikle vores aktiviteter, f.eks. funktionalitet på hjemmesiden.
Baseret på dit samtykke, kan vi behandle personlige data til måling og rapportering, herunder statistiske oplysninger om brugen af vores websted.
4. OVERHOLDELSE AF LOVEN
Vi behandler dine personoplysninger for at opfylde vores lovpligtige forpligtelser, f.eks. at opfylde myndighedernes anmodninger baseret på loven.
5. ANDRE FORMÅL, DU HAR SAMTYKKET TIL
Vi kan også behandle dine personoplysninger til et eller flere specifikke formål, hvis du har givet samtykke til sådan behandling. Behandling af data om browsing på webstedet og dine præferencer i forbindelse hermed samt deling af sådanne data med nominerede tredjeparter er primært baseret på dit samtykke.
Brug af cookies under behandlingen
Vi bruger cookies og andre lignende teknologier (“cookies”) på vores websted. Cookies er små tekstfiler, der er placeret på din enhed for at indsamle og huske nyttige oplysninger, levere relevant indhold, sikre funktionaliteten af vores websted og give os oplysninger om brugen af dem.
Når vi indsamler personoplysninger gennem cookies, er vi forpligtede til og arbejder på at overholde principperne i IAB Europe Transparency and Consent Framework. Du kan finde oplysninger om Framework [her].
Cookies kan placeres af det websted, der er angivet i en domæneadresse, eller med dit samtykke af en nomineret tredjepart til formålet, er du blevet informeret om. Sådanne tredjeparter kan f.eks. være marketingnetværk, analytikere eller udbydere af sociale medier.
Tredjepart kan overføre indsamlede data via cookies outside of EU og EEA
Oplysninger om cookies, der bruges på en specifik hjemmeside, er tilgængelig via Cookie Management Platform på hver hjemmeside, hvor den er tilgængelig. Klik på ikonet for privatlivsindstillinger, der er synligt på det pågældende websted.
Vi bruger følgende kategorier af cookies, som generelt beskrives heri, på vores websted:
STRENGT NØDVENDIGE COOKIES
Disse cookies er nødvendige for, at webstedet fungerer, og de kan ikke deaktiveres. De bruges normalt kun, når du åbner et websted eller bruger funktioner, der genererer serviceanmodninger: så som at konfigurere indstillinger for databeskyttelse, log ind eller brug formularer. Du kan indstille din browser til at blokere disse cookies eller vise en advarsel. Imidlertid fungerer nogle dele af webstedet muligvis ikke, hvis du gør dette. Behandling af personoplysninger er baseret på vores legitime interesse i at sikre funktionaliteten på hjemmesiden og dens strengt nødvendige funktioner
MÅLING OG ANALYTISKE COOKIES
Brug af analytiske cookies giver os mulighed for at spore antallet af brugere og trafikkilder, så vi kan måle effektiviteten af annoncer og indhold, der leveres på webstedet. De hjælper os med at identificere de populære og mindre populære sider såvel som, hvordan brugerne bevæger sig rundt på webstedet eller interagerer med annoncer og indhold. Hvis du ikke giver samtykke til placering af disse cookies, ved vi ikke f.eks. når du har åbnet vores websted eller hvilken del du har besøgt.
FUNKTIONELLE COOKIES
Funktionelle cookies giver os mulighed for at levere bedre og mere skræddersyede tjenester, såsom videoer eller en realtidschat eller personlige annoncer. Data indsamlet gennem funktionelle cookies kan også bruges til at forbedre webstedets funktionalitet eller til at forbedre eller udvikle leverede tjenester. Sådanne cookies kan indstilles af os eller en tredjepartstjenesteudbyder, hvis tjenester er blevet føjet til vores websted. Hvis du ikke accepterer sådanne cookies, fungerer nogle af eller alle funktionerne på webstedet muligvis ikke korrekt.
ANNONCERING OG SOCIALE MEDIER COOKIES
Disse cookies er indstillet på vores websted eller i vores tjenester af vores reklamepartner eller en udbyder af sociale medier. De gør det muligt for disse virksomheder at oprette en personlig annonceringsprofil over dine interessegrupper og vise dig annoncer eller indhold på sociale medier i overensstemmelse hermed. Nogle gange kan indsamlede oplysninger også bestemme indholdet og meddelelserne, du ser på andre websteder. Hvis du ikke accepterer cookies, vil du ikke se skræddersyet reklame på forskellige websteder, eller du kan muligvis ikke bruge deling på sociale medier.
Hvor tilgængelig detaljeret information om specifikke cookies, strengt definerede behandlingsformål og tredjepartscookies er tilgængelig i Cookie Management Platform, hvor dit samtykke til placering af cookies bliver anmodet.
OPBEVARING AF COOKIES
Cookies forbliver på din enhed, indtil de er udløbet, eller du sletter dem. Lagringstiden for cookies på din enhed er opdelt i følgende to kategorier.
Sessionscookies
Sessionscookies bruges til at huske relevante indstillinger for din browsersession. De indstilles pr. Session, hvilket betyde, at de varer, indtil du lukker din browser. Sådanne cookies gemmes ikke på harddisken på din enhed
Vedvarende cookies
Vedvarende cookies bruges typisk til målrettet reklame eller for at få indsigt i, hvordan du bruger vores websted. Vedvarende cookies gemmes på din harddisk mellem browsersessioner, indtil du sletter dem, eller når de når deres udløbsdato.
Oplysninger, om opbevaringstid for hver cookie, er tilgængelige gennem Cookie Management Platform på hvert websted, hvor det er tilgængeligt. Klik på ikonet for privatlivsindstillinger, der er synligt på det pågældende websted..
FORVALTNING AF COOKIES
Du kan acceptere eller afvise cookies eller ændre dine tidligere valg via Cookie Management Platform på vores websted, hvor det er tilgængeligt.
For at se eller ændre dit samtykke vedrørende cookies, skal du klikke på ikonet for privatlivsindstillinger, der er synligt på det pågældende websted.
Du kan altid deaktivere cookies eller rydde din cookiehistorik fra alle besøgte websites fra dine browserindstillinger. Du kan normalt finde navigationsindstillingerne vedrørende cookies i menuen “Indstillinger”, “Værktøjer” eller “Indstillinger” i den browser, du bruger til at få adgang til vores websted.
Accept af cookies giver dig mulighed for at få det bedste ud af vores websted. Hvis du nægter cookies, fungerer nogle aspekter af websitet muligvis ikke på din enhed, og du kan muligvis ikke få adgang til alle områder deraf.
I det omfang, det er relevant, beder vi jævnligt om dit samtykke til placering af cookies, og når der har været ændringer
Tredjeparts links
Webstedet kan indeholde links til tredjepartswebsteder, plug-ins og applikationer. Du kan administrere tredjepartscookies via dine browserindstillinger eller, hvor det er relevant, i Cookie Management Platform på vores websted. Ved at klikke på andre links eller aktivere disse forbindelser kan tredjeparter muligvis indsamle eller dele data om dig. Disse tredjeparter baserer typisk behandlingen af dine personoplysninger på deres legitime interesse. Vi kontrollerer ikke tredjepartswebsteder og er ikke ansvarlige for deres databehandlingspraksis. Tredjeparter kan overføre de indsamlede data via cookies uden for EU eller EØS. Kontroller relevante oplysninger om tredjeparts databehandling fra deres websteder.
Markedsføringskommunikation
Vi sender kommercielle e-mails, der kan omfatte teknologier (web-beacons, cookies eller lignende), der giver os mulighed for at vide, hvad du gør med meddelelsen (åbne, læse osv.) og links, du kan klikke på. Når du klikker på et link i vores marketing-e-mail, bruger vi også en cookie til at logge, hvilke sider, du ser, og hvilket indhold, du downloader fra vores websted.
Du kan kontrollere brugen af dine personlige data til direkte markedsføringsformål. Du kan bede Accountor om at stoppe med at sende dig marketingmeddelelser ved at følge fravalgslinkene på enhver marketingmeddelelse, der sendes til dig, eller ved at kontakte os på privacy@accountor.com, når som helst. I et sådant tilfælde opbevarer vi minimumsmængden af personlige data for at respektere dit valg for at undgå at kontakte dig igen.
Bemærk, at selvom du fravælger direkte markedsføring, kan det være nødvendigt, at vi kontakter og kommunikerer med dig i forbindelse med de andre formål, som dine personlige data behandles til.
Ændringer af websteds besøgs og cookie erklæring
Vi kan til enhver tid opdatere denne webstedsbesøgs og cookie erklæring, hvis det er nødvendigt for at afspejle ændringerne i vores databehandlingspraksis. Den sidste opdatering var den 2 Januar 2023